Monday, January 7, 2013

ODC perform in Yangon

ODC perform in Yangon
By Yadana Htun(Volume 26, No. 510)
http://mmtimes.com/2010/timeout/510/tm51001.html
OBERLIN Dance Company from the US performed a series of contemporary dances at the American Club in Mayangone township on February 9.
The group’s performance covered three themes: “Origins of Flight”, “Something About Nightingales” and “24 Exposures”.
The first theme was performed mostly by dancers Daniel Santos and Anne Zivolich, and was commissioned by Evelyn Feintech in memory of her husband, Norman. It sought to convey the power, joy and pathos of a long and generative relationship.
In “Something About Nightingale”, the group presented a dance inspired by nature.
“24 Exposures” highlighted the trajectory of the company’s 30 year artistic evolution from everyday movements to virtuosic dancing.
Before the end of the concert, the company of ten dancers (five men and five women) also danced kabyarlut, some of the basic elements of Myanmar traditional dance, which the company learned during their stay in Mandalay where they performed on February 5.
“Myanmar traditional dance is very particular and very beautiful, like a beautiful flower. Every movement is special and hard. The dancing looks like your letters as the way you write is round,” said Ms Brenda Way, founder of the ODC dance company.
“Myanmar traditional dance is particular in hands but our dance is in the feet. In our dancing, the movement of the arms is throw-away style. We have two very interesting traditions: flamboyant and precious like jewels,” she added.
During their stay in Yangon the dance company also met with students from Gitameit Music Centre, holding workshops. Before its arrival in Myanmar, the company performed in Indonesia.
Members of the ODC dance company perform at the American Club, Yangon on February 9. The company also took the time during their stay in Mandalay to learn the basics of Myanmar traditional dance. Pic: Aye Zaw Myo
--------------------------------------------------------------------------------------------
႐ိုးရာအကကို တန္ဖိုးထားဖို႔ အသိေပးခဲ့တဲ့ အိုဒီစီ
ရတနာထြန္း-အတြဲအမွတ္ (၂၃ ၊ အမွတ္ ၄၅၃)
http://www.myanmar.mmtimes.com/2010/timeout/453/to04.html
သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ေနဟန္ထားက ႂကြက္သားေတြေၾကာင့္ က်စ္လ်စ္သန္မာ ေနပါတယ္။ ကကြက္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ ကျပတဲ့အခါမွာ အဲဒီသန္မာမႈကို ေကာင္းေကာင္းအသံုးခ်ၿပီးေပ်ာ့ေျပာင္းတဲ့ ကကြက္ေတြအျဖစ္ အသြင္ ေျပာင္း လုိက္တဲ့အခါမွာ ဒီေန႔ အေမရိကမွာ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ အိုဒီစီ အကကုမၸဏီ ကိုနာမည္ေက်ာ္ၾကားေစတဲ့မူပိုင္ကဟန္ေတြျဖစ္လာေစပါ တယ္။
႐ိုးရာ ဘဲေလးအကကို အေျခခံတဲ့ ေမာ္ဒန္အကေတြကို တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အရည္အခ်င္း၊ အဖြဲ႕လိုက္ညီညြတ္မႈနဲ႔ကျပတဲ့ အိုဒီစီအဖြဲ႕ရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ ကို ေဖေဖာ္၀ါရီ ၉ ရက္ေန႔ ညေနခင္းက အေမရိကန္ကလပ္မွာ ျမန္မာ ပရိသတ္ေတြ ၾကည့္႐ႈခံစားခဲ့ရပါတယ္။
စ စခ်င္းမွာေတာ့ အိုဒီစီရဲ႕ ကကြက္ကဟန္ေတြက ဒီကပရိသတ္နဲ႔ လံုး၀ အစိမ္းသက္သက္ပါပဲ။ သူတုိ႔ ဘာကို ေဖာ္ျပခ်င္တယ္ဆိုတာကို ကကြက္ ေတြနဲ႔အတူလိုက္ပါစီးေျမာရင္းနဲ႔မွ တျဖည္းျဖည္းခံစားမိတာပါ။ အဆြဲ၊ အသိမ္း၊ အပင့္၊ အက်ေတြနဲ႔ ကကြက္ေတြက အားမာန္ပါသလို ကေဖာ္ကဖက္နဲ႔ အခ်ိတ္အဆက္မိဖို႔ စိတ္ခံစားမႈကိုလည္း အစြမ္းကုန္ႏွစ္ထားရပံုပါပဲ။
ေယာက္်ားေလး ငါးေယာက္၊ မိန္းကေလးငါးေယာက္ပါ၀င္တဲ့ အိုဒီစီအက အဖြဲ႕ထဲကDaniel နဲ႕ Anne တို႕ကို အဓိကထားၿပီး ကျပခဲ့ တဲ့ Origins of Flight မွာဆိုရင္ လင္မယားႏွစ္ဦးအတူေပါင္းသင္းခဲ့စဥ္ကအမွတ္ရစရာေတြကို အဓိကအကပညာရွင္ႏွစ္ဦးရဲ႕ကကြက္ ေတြနဲ႕အတူ ေနာက္ခံအခုန္၊ အက်ကကြက္ေတြရဲ႕ပ့ံပိုးမႈနဲ႕ ပံုေဖာ္ထားပါတယ္။
ကပြဲညကတင္ဆက္တဲ့ကႀကိဳးသံုးခုထဲကဒုတိယတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Something about Nightingale မွာေတာ့ေတးဆိုငွက္ေလးရဲသဘာ၀ ကို လႈပ္ရွားမႈသြက္သြက္ေတြနဲ႕ပံုေဖာ္သြားပါတယ္။ သဘာ၀ဆန္မႈကုိ သ႐ုပ္မွန္တင္ဆက္ကျပတဲ့အခါ လက္ေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈ၊ ေျခ ေထာက္ေတြရဲ႕ အေရႊ႕အေျပာင္းနဲ႕ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အေပးအယူမွ်မွ်ကိုင္ထိန္း ကျပသြားတာကို ပရိသတ္ေတြ အႀကိဳက္ ေတြ႕ မဆံုးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
တတိယပိုင္းျဖစ္တဲ့ 24 Exposures မွာေတာ့ ေန႔စဥ္လႈပ္ရွားမႈေတြကေန ထူးျခားဆန္းျပားတဲ့ကကြက္ေတြ ဖန္တီး ကျပလို႔ ရႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို ခႏၶာကိုယ္ အတိမ္းအယိမ္း၊ အေရြ႕၊ အေစာင္းေတြ နဲ႔ ကျပပါတယ္။
ဒီထက္ပိုၿပီး ပရိသတ္ကို ေက်နပ္အားရေစတာက မႏၲေလးမွာ သြားေဖ်ာ္ေျဖခဲ့တုန္းက သင္ယူခဲ့တဲ့ ကဗ်ာလြတ္အကကို ျမန္မာအက ဆရာမနဲ႔အတူ ကျပေဖ်ာ္ေျဖသြားတာပါပဲ။ သူတို႔ပင္ကို ဟန္ေတြမေပ်ာက္ေပမယ့္ ျမန္မာအကကို ႀကိဳးစားကျပ သြားၾကပါတယ္။ 'ကြ်န္ေတာ္ ဒယ္နီရယ္ပါ' 'ကြ်န္မ ဗန္နစ္ဆာပါ' လုိ႔ တစ္ေယာက္ခ်င္း ျမန္မာလုိ ပီပီသသႀကီး ႏႈတ္ဆက္လို႔ ပြဲသိမ္းခဲ့ေပမယ့္ သူတို႔ မိတ္ဆက္ခဲ့တဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ကဟန္ေတြက ပရိသတ္ ရင္မွာက်န္ရစ္ရွင္သန္ေနခဲ့ပါၿပီ။ အိုဒီစီရဲ႕ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမွာေခတ္ၿပိဳင္အကုိ ျမန္မာလူထု ၾကားမွာ အစပ်ဳိးႏိုင္ခဲ့သလို မေမ့အပ္တဲ့ ႐ိုးရာအကေတြကိုလည္း တန္ဖိုး ထားထိမ္းသိမ္းၾကဖို႔ သူတုိ႔ရဲ႕ကဗ်ာလြတ္ကဟန္ေတြကေန တစ္ဆင့္ သတိေပးခဲ့တယ္ဆုိတာျမင္သာေစခဲ့ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment