Monday, January 7, 2013

ေမတၱာတရားနဲ႔ ေလးစားမႈရွိဖို႔ ရည္ရြယ္က်င္းပတဲ့ ေဟာ္လိုေကာ့စ္ အမွတ္တရေန႔

ေမတၱာတရားနဲ႔ ေလးစားမႈရွိဖို႔ ရည္ရြယ္က်င္းပတဲ့ ေဟာ္လိုေကာ့စ္ အမွတ္တရေန႔

ေမစႏၵီ-အတြဲ ၂၆၊ အမွတ္ ၅၀၄ (၄-၁၀ ၊ ၂ ၊ ၂၀၁၁)
"When Words Fail" ပန္းခ်ီျပပြဲကို တက္ေရာက္ ခဲ့တဲ့ မစၥဆာရာ အတ္ဇ္မြန္။ (အေပၚ)ႏွင့္ 'လူစစ္ျခင္း'လို႔အမည္ေပးထားတဲ့ မစၥဆာရာရဲ႕ ပန္းခ်ီလက္ရာတစ္ခု။ပန္းခ်ီကားရဲ႕ေအာက္မွာ “Bergen-Belsen အက်ဥ္းစခန္းမွာ ကြ်န္မတို႔ မနက္တိုင္း ဆီးႏွင္း ထဲမွာ တန္းစီရတယ္။ သူတို႔က ကြ်န္မတို႔ကိုမနားတမ္းေရၾကတယ္။ လဲက်ေနသူေတြကိုလည္း ေရၾကတယ္..."လို႔ မစၥဆာရာက ေဖာ္ျပခဲ့တယ္။
ေဟာ္လိုေကာ့စ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ငရဲခန္း၊ ငရဲမီးလို႔ ဘာသာျပန္ၾကသလုိ စာေရးဆရာတစ္ဦးကေတာ့ ဥႆုံငရဲမီးလို႔ ဘာသာျပန္ထားတာဖတ္ဖူး ပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲဘာသာျပန္ျပန္ အဓိက ကေတာ့ ေၾကာက္စရာေကာင္းလြန္း
တဲ့အျဖစ္အပ်က္ဆိုးႀကီးကို ေဖာ္ၫႊန္းေျပာဆိုတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၃၃ ခုႏွစ္ ကေန ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ထိ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္တိုင္ ဂ်ာမန္အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ဟစ္တလာဦးေဆာင္တဲ့နာဇီတပ္ဖြဲ႕ေတြ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးမုန္းတီး ေရး၀ါဒကိုအေၾကာင္းျပဳလို႔ ကေလးသူငယ္ ၁ ဒသမ ၅ သန္းအပါအ၀င္ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးေျခာက္သန္း ေလာက္ကို၊ရက္စက္စြာ သတ္ျဖတ္ခဲ့တဲ့ သမိုင္း တြင္ျဖစ္ရပ္ဆိုးႀကီးကို ဆိုလိုတာ ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုျဖစ္ရပ္ဆိုးႀကီး ေၾကာင့္ ေသဆံုးခဲ့ရရွာတဲ့ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးေတြကို အမွတ္ တရရွိတဲ့ အေနနဲ႔ ကမၻာ႔ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕အစည္းႀကီးအပါအ၀င္ ကမၻာ တစ္၀န္းလံုးမွာ ရက္တစ္ရက္သတ္မွတ္လို႔ ႏွစ္စဥ္၀မ္းနည္းျခင္းအထိမ္း အမွတ္ပြဲေတြက်င္းပၾကတယ္။အဲဒီေန႔ကေတာ့ ဇန္န၀ါရီလ ၂၇ ရက္ေန႔။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္းေဟာ္လိုေကာ
့စ္ ၀မ္းနည္းျခင္းအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ အစၥေရးသံ႐ံုး၊ ဂ်ာမန္သံ႐ံုး၊ ျပင္သစ္ယဥ္ေက်းမႈဌာနနဲ႔ ကုလသမဂၢ
ျပန္ၾကားေရးဌာန တို႔ ပူးေပါင္းၿပီး ေဟာ္လိုေကာ့စ္ကေန အသက္မေသ
ဘဲ လြတ္ေျမာက္ခဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ အသက္ ၇၈ ႏွစ္အရြယ္ ဟန္ေဂရီ ႏိုင္ငံဖြား မစၥဆာရာအတ္ဇ္မြန္ရဲ႕ ပန္းခ်ီလက္ရာေတြနဲ႔ ျပပြဲေလး တစ္ပြဲ ကိုစမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္မွာတည္ရွ
ိတဲ့ ျပင္သစ္ယဥ္ေက်းမႈဌာနမွာ ဇန္နဝါရီ
လ ၂၄ ရက္ေန႔ကေန ၂၈ ရက္ေန႔ အထိ က်င္းပခဲ့ကာ ၂၇ ရက္ေန႔မွာ ေတာ့ ေသဆံုးသြားသူေတြအတြက္ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းညိႇကာ ဂုဏ္ျပဳ ခဲ့ၾကတယ္။

"When Words Fail" လို႔အမည္ေပးထားတဲ့ ပန္းခ်ီပြဲဖြင့္ပြဲကို လက္ရွိ
ေနထိုင္ရာ အစၥေရး ႏိုင္ငံကေန ျမန္မာႏိုင္ငံကို လာေရာက္ၿပီး တက္ ေရာက္ခဲ့ တဲ့ မစၥဆာရာဟာ ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္း သူ႔အသက္ ၁၁ ႏွစ္အရြယ္မွာ နာဇီတို႔ရဲ႕အႀကီးဆံုးေသမင္းတမန္ အက်ဥ္းစခန္း Auschwitz နဲ႔ တျခား စခန္းေတြမွာ မိသားစုနဲ႔အတူ ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ ေနထိုင္ခဲ့ရၿပီး အဲဒီမွာ ဖခင္နဲ႔ အစ္ကိုသံုးဦးဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသူပါ။
ဒါေၾကာင့္ သူၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ ေၾကာက္စရာအျဖစ္ဆိုးေတြကို ေႏွာင္းလူေတြသိရွိႏိုင္ဖို႔အတြက္ ပန္းခ်ီအႏု ပညာကေနတစ္ဆင့္ တင္ျပ ျခင္းဟာ အေကာင္းဆံုးလို႔ထင္တာမို႔ ပန္းခ်ီကားေတြဖန္တီးၿပီး ကမၻာတစ္၀န္းမွာ ျပသ ခဲ့တယ္လို႔ မစၥဆာရာက ဆိုပါတယ္။
"ပန္းခ်ီစဆြဲတဲ့အခါမွာ အတိတ္က အဲဒီေနရာကို ျပန္ေရာက္သြားတယ္။ အဲလိုျပန္သြားဖုိ႔ သတၱိလိုတယ္။ ဘာလို႔ လဲဆိုေတာ့ ဒီအျဖစ္ ႀကီးကို ေၾကာက္တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ပဲ။ ကြ်န္မလည္း ကြ်န္မရဲ႕ အတိတ္ကိုမေမ့ဖို႔ ၾကံ့ခုိင္ဖို႔လိုတယ္။ကြ်န္မ ဒီသတၱိေတြကို ပန္းခ်ီကရ တယ္" လို႔ မစၥဆာရာက ျပပြဲဖြင့္ပြဲေန႔မွာ ေျပာ ခဲ့ပါတယ္။
ျပပြဲမွာ ေနာက္ဆံုးစားရေသာ ထမင္း တစ္နပ္၊ လူစစ္ျခင္း၊ ဘုရားစင္ကို မ်က္ႏွာမူလ်က္၊ ဟန္ေဂရီႏိုင္ငံရထားပို႔ေဆာင္ေရး၊ညီေနာင္ ေသြးစက္ အစ ရွိသျဖင့္ ေခါင္းစဥ္ေတြေပးထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြဟာ ၾကည့္႐ႈသူေတြကို နံ႐ိုးအၿပိဳင္းၿပိဳင္းထေနတဲ့ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ေတြရဲ႕ ပံုစံ၊ ပါးလႊာတဲ့လႊာ ေပါင္မုန္႔ တစ္ခ်ပ္ကို တစ္ရက္ႏႈန္းနဲ႔ စားရတဲ့ သူတို႔ဘ၀၊ အဆိပ္ေငြ႕ခန္းထဲမွာ ေတာင္လို ပံုေနတဲ့ ၀တ္လစ္စလစ္ အေလာင္းေတြရဲ႕ ပံုရိပ္ေတြကို မ်က္လံုးထဲ ျမင္ေယာင္လာမိေစကာ ရင္နင့္ေစသလို လူသားအခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး အႏိုင္ ယူကာ ထိခိုက္နစ္နာေစ တာမ်ဳိး မလုပ္မိေစဖို႔လည္း သတိရမိ ေစပါတယ္။
"စၾကာပံုရွိတဲ့နာဇီသေကၤတကိုကြ်န္မေရးဆြဲဖုိ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ အဲလိုႀကိဳးစားလိုက္တိုင္းမွာ ကြ်န္မရဲ႕ရင္ထဲက ေဒါသမီး ကို မထိန္း ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္လံုးက ကြ်န္မကို ရပ္တန္႔ေစခဲ့တယ္" လို႔ ညီ ေနာင္ေသြးစက္ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ထဲမွာ ေရးသား ေဖာ္ျပထားတဲ့ မစၥဆာရာရဲ႕ စာသားေတြကို ဖတ္မိတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံက လူငယ္တခ်ဳိ႕ အထူးသျဖင့္ ပန္႔ခ္ခေရဇီတစ္ေတြ ဆြာစ တစ္ကာလို႔ေခၚတဲ့ စၾကာပံု နာဇီသေကၤတကို တံဆိပ္ေတြ၊ ခါးပတ္ေတြနဲ႔ လက္ကိုင္ပ၀ါေတြမွာ ႐ိုက္ႏိွပ္ၿပီး ဖက္ရွင္အျဖစ္ ၀တ္စားၾက တာကို သတိရလိုက္မိတယ္။ တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ သူတို႔ တစ္ေတြ ဒါကို မသိလို႔ပဲ၀တ္တာလား၊ သိလ်က္နဲ႔ပဲ ၀တ္တာလားဆိုတာကို လည္း သိခ်င္ခဲ့မိတယ္။
"ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ဒီနာဇီတံဆိပ္ေတြ၊ ရင္ထုိးေတြကို စုခဲ့တယ္။ မိဘေတြ၊ ဆရာေတြ၊ ဆရာမေတြက ဒါဟာမေကာင္းဘူလို႔သာ ေျပာေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ မေကာင္းဘူးဆိုတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ ရွင္းမျပခဲ့ဘူး။ အေၾကာင္းရင္းကုိ ေသခ်ာမသိေတာ့ အဲဒီတုန္းက လူငယ္ဆိုေတာ့ မလုပ္နဲ႔ဆိုပိုလုပ္ခ်င္ခဲ့တယ္"လို႔ ပန္႔ခ္ခေရဇီျဖစ္ သလို ပန္႔ခ္အဆို ေတာ္လည္းျဖစ္တဲ့ ရဲေငြစိုးက သူငယ္စဥ္က ဆြာစ တစ္ကာေတြ ၀တ္ဆင္ျဖစ္ခဲ့ပံုကိုေျပာျပပါတယ္။
ရဲေငြစိုးလိုပဲ ပန္႔ခ္ခေရဇီတစ္ဦးျဖစ္ တဲ့ ကုိသက္ခိုင္ကေတာ့ "ဒါေတြမသိ ခင္က ဒီသေကၤတဟာ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ကုိ ကုိယ္စားျပဳတယ္လုိ႔ ထင္ခဲ့တယ္။ ဟစ္ တလာရဲ႕မိန္႔ခြန္း၊ ဟန္ပန္အမူအရာ ေတြ၊ သူရဲ႕ဟိတ္ဟန္ေတြကို အားက်ခဲ့မိ တယ္"လို႔ ဆိုပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းေဟာ္လိုေကာ့စ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့စာအုပ္ေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ေတြကိုေလ့လာျဖစ္တဲ့အခါ နာဇီသေကၤတနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စြဲလမ္းမႈလံုးဝ မရွိေတာ့ ဘူးလုိ႔ သူကေျပာပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျပင္သစ္ယဥ္ေက်းမႈဌာန မွ ဒါ႐ိုက္တာ ဖဘ္ရီးစ္ေအတိရမ္းက ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်ခဲ့တဲ့ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ေတြရဲ႕ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို အမ်ားျပည္သူေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိရွိေစဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ေဟာ္လိုေကာ့စ္ အမွတ္တရေန႔နဲ႔ ပန္းခ်ီျပပြဲကို က်င္းပ ရျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
မစၥဆာရာကလည္း လူငယ္ေတြ အေၾကာင္းရင္းခံကို ေသခ်ာမသိဘဲ အတုယူမမွားေအာင္ သူ႔ရဲ႕ျမန္မာျပည္ခရီးစဥ္အတြင္း ပုဂၢလိက ေက်ာင္းေတြ က ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ တခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ဆံုခဲ့ၿပီး သူၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ျဖစ္ရပ္ မွန္အတိတ္အေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပခဲ့ သလို တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ေမတၱာ ထားၾကဖို႔နဲ႔ ေလးစားမႈရွိဖို႔ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
"ကေလးတစ္ေယာက္က ကြ်န္မကို ေမးပါတယ္။ ဒါကို ခြင့္လႊတ္လုိ႔ ရလားတဲ့။ ကြ်န္မအတြက္ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေပမယ့္ ေသဆံုးသြားတဲ့ ကြ်န္မအေဖနဲ႔ ေမာင္ႏွမသားခ်င္းေတြအတြက္ေတာ့ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ဘူးလို႔ေျဖခဲ့တယ္"လို႔ မစၥဆာရာက ဆိုပါတယ္။
ခု ..ေဟာ္လိုေကာ့စ္ရဲ႕ အေၾကာင္း သိၿပီဆိုေတာ့ မစၥဆာရာ အတ္ဇ္မြန္ ေနရာမွာ သင္သာ ဆိုရင္ စၾကာပံုရွိတဲ့ နာဇီသေကၤတကိုျမင္ တိုင္း ဘယ္လို ခံစားရမလဲ ...။

No comments:

Post a Comment